Aduh Saliha Tuh Buat Ku Tersentap ?

Balik dari rumah mertua, sempat berborak borak dengan Ainul Fadzilah Mustafa tentang lagu yang dibawakan oleh hafiz hamidun, ni semua sebab penangan #gemagegarvaganza. Hhaha, lagu m.nasir, lirik arwah loloq nih, macam nih.

Mawi – Aduh Saliha

Mana rayuan ku
Hendak ku sampai kan
Rindu berahi ku pada
Kasih yang jauh

Jauh bukan jarak dan tempat
Jauh nama dan pangkat

Mana pengganti mu
Hendak ku dakapkan
Dendam asmara ku
Pada cinta yang luruh

Luruh bukan daun yang pudar
Luruh jiwa dan badan

Bertahun ku sandar percaya
Tak mungkin padam cahaya
Cinta mu bagai rembulan
Hilang di pandangan
Kala langit di lindung awan

Aduh mahkota terhempas
Baru lah ku sedar
Yang ku sangkakan intan
Oh hanya lah kaca

Sesudah berdarah barulah
Aku sedar jiwaku tercalar
Oh … sakitnya
Bukan kepalang

Kau biarkan aku sendiri
Menderita siksa
Racun hidup ku
Saliha

Kau biarkan aku sendiri
Melewati sepi dalam hidup ku saliha

Kau biarkan aku sendiri
Meratapi nasib dalam gelita
Saliha
Oohh saliha
Bila berborak borak tuh, dengar penerangan Hafiz Hamidun tuh, betul jugak, kita ni kena berdamping dengan orang orang soleh, Oklah, bolehlah macam tuh. Tapi bila wife aku explain, aku pun tersentap.
Mungkin jugak loloq menegur ” ORANG ORANG SOLEH ” dalam lagu nih. Ye betul, bila orang orang soleh ni dah mula tinggalkan kerja mereka, bila dah tak buat kerja kerja amar maruf nahi mungkar nih, tuh yang jadi seksanya hidup macam mawi tuh. Bila orang orang hanya kejar NAMA dan PANGKAT semata, jadilah ramai diluar sana terseksa, dek kerana sifat orang nih.
Soalan paling penting,
SIAPA “ORANG ORANG SOLEH” TUH ?
tak lain dan tak bukan ialah
KITA SENDIRI !!! 
yang banyak Ilmu, tapi tak guna ILMU yang Allah bagi !!! yang kejar nama dan pangkat, yang mula hilang keihklasan,

0 comments on “Aduh Saliha Tuh Buat Ku Tersentap ?Add yours →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge