Bantuan Covid-19

Bantuan Covid-19

*Saya tidak pernah terima bantuan dari mana2 pihak lagi buat masa ni… bukan x nak terima tapi takut x mampu nak menjawab di alam sane nanti kita rasa diri kita susah sedangkan ada yang lagi susah dan memerlukan..*

Ye laaa…. Sekarang semua lepas…
Bila udah sudah Masuk ke alam Bazah…
Terkulat2 nak jawap dengan malaikat, Sebab waktu itu semua anggota badan menjawap soalan…

Peringatan untuk diri sendiri… Semoga urusan kita semua dipermudahkn, diberkati oleh Allah SWT

*BANTUAN Covid19 tu hanya untuk golongan mcm ni..*

-duit simpanan habis langsung..
-duit nak beli barang dapur takde langsung..

* Harap penyumbang2, pengerusi2 dan AJK2 masjid, pengerusi2 dan AJK2 surau lebih peka dalam urusan memberi sumbangan, Jangan hanya memberitahu melalui pembesar Suara di masjid Dan surau.. Itu gunanya jawatan pengerusi masjid dan surau dan AJK…mereka harus berjalan rumah ke rumah,Blok ke blok, pintu ke pintu, baru lah ramai masyarat nampak aktiviti masjid dan surau..

*BUKAN utk golongan mcm ni..*

-ada duit tapi sayang nak guna..
-ada duit tapi saje nak juga merasa dapat bantuan..
-ada duit dlm bank tapi malas gi cucuk..

*DAN BUKAN UTK GOLONGAN INI*

-dlm peti penuh barang basah..
-dlm almari penuh barang kering..
-dlm rumah masih ada makanan..
-warga emas,tapi ramai anak bujang yng berkerja gaji 2@3k sebulan duduk sekali
– mengaku warga emas tapi barang kemas berkopok2

*bagi la peluang pada yg betul² memerlukan. .Bukan nya ambil kesempatan..

*selagi ada benda yg boleh jadi makanan kat rumah tu duk la diam².. jangan duk kalut tanya sana sini macam mana nak dapat bantuan..

*kalau semua pakat minta bantuan..kesian pada yg betul² memerlukan.. utamakan asnaf & Ibu Tunggal

*jangan pentingkan diri sendiri.. utamakan asnaf

*semua orang perlu makan utk hidup.. jangan membazir makanan

*bertahan selagi boleh.. usaha & berdoa pada Allah*

# semoga cepat la keadaan kembali seperti biasa…

Ya Allah hapuskanlah virus corona di muka bumi ini.
Ya Allah hindari diri kami, keluarga kami, anak² kami, zuriat keturunan kami dari terkena jangkitan virus corona dan apa² virus yg merbahaya
Ya Allah kurniakanlah kesembuhan kepada merek yang sedang diuji dengan jangkitan virus corona di mana jua merek berada..

Saya copy & paste
Dari group sebelah…..

#stayathome
#putusknrantaian
#covid19
#Copyangpaste
#PKP20

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Open chat