FAIZ SAAID

Blog Orang Selangor

Belanjawan 2020 – Agak Agak Kita Boleh Jadi Negara Maju Tak ?

Belanjawan 2020 – Agak Agak Kita Boleh Jadi Negara Maju Tak ?

Korang setuju tak orang luar boleh beli rumah dekat Malaysia nih ?

Macam macam sungguh belanjawan 2020 nih. Nak kata senang, ada kereta terbang, jawabnya sekarang ni DUIT YANG TERBANG !!!

Zaman sekarang kalau kita tak belajar pasal DUIT, habis kita. Selain belajar pasal keberkatan rezeki halal haram, kena tahu juga fakta tentang duit ini.

Sistem duit kita dah berbeza , duit sekarang di kawal sesuka hati. Di kawal oleh orang yang berkuasa. Siapa yang ada kuasa dia yang boleh kawal DUIT tersebut.

Lebih menyedihkan, orang berkuasa ni boleh cetak duit sesuka hati. Hahaa yes, mereka boleh cetak sesuka hati, dan duit yang kita pakai sekarang ialah DUIT KHAYALAN, ohh

Tapi tulah, zaman sekarang nih, kalau takde duit pun susaj jugak. Atleast nak makan minum sewa rumah dan macam macam lagi. Ada yang gaji akhir bulan, ada gaji tengah bulan macam abam joe ( refer sini https://www.facebook.com/105325807480784/posts/136336494379715/ )

Jadi kena upgrade lagi ilmu pasal DUIT nih. Hehehe, kena belajar lagibpasal ASET dan LIABILITI.

Agak agak apa nak jadi tahun 2020 nih ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Open chat