Cara Nak Jemput Rakan Suka Page

Dah lama orang tak tanya soalan ni kepada saya. So nampaknya nak kenalah berkongsi rahsia macam mana nak jemput para penonton facebook suka page yang kita buat. Hooo, memang sukar sebenarnya. Sekarang ni ada macam-macam masalah yang facebook buat supaya facebook bayar kat kita . Oklah, tapi apapun gua tetap nak share jugak, dari pengalaman gua yang tak seberapa bagus ni. OKlah jom kita tengok beberapa cara nak jemput rakan ni. HOoo yes !!!


Algorithm News Feed Facebook

Dalam banyak-banyak dulu masa aku buat page, senang je nak jemput orang like, dan ramai je orang like, sebab masa tu boleh buat macam-macam teknik aplikasi yang membolehkan rakan facebook , termasuk juga pihak lain datang page kita untuk like page. Sampai satu masa tuh, kalau kena dengan aplikasi dan teknik yang betul, boleh dapat banyak like. Tapi sekarang ini, memang sukar, bila facebook cuba menyekat aplikasi sebegitu, dan makin lama, facebook mengetatkan algorithm news feed, yang membuatkan kita kena bayar pada facebook untuk mendapatkan peminat yang ramai melihat iklan atau content kita. Nampaknya, facebook makin lama makin mahal untuk digunakan sebagai medium business. Walaubagaimanapun, abang sifu fbads Jamal, masih cool dengan teknik Fb missing chapternya itu, Itulah dipanggil OTAI !!!

Content Marketing

Nampaknya ramai para para business sekarang cuba beralih kepada personal facebook, dan dari situ cuba menjemput rakan rakan untuk like page facebook mereka. Di sini, cara paling bagus ialah dengan membina content yang bagus. Hoo nampak tak kat sini, kalau korang tahu, membina content untuk page facebook ni memang sukar dan perlukan kerajinan. Lagi lagi korang ni buat page macam Oh Media tuh, so kena rajin cari info pelbagai untuk support dan keep orang suka. Facebook pun sekarang ada Talk About This, di situ letaknya punca kekuatan page facebook korang, ada tak ramai komen dan sebagainya. !!

Bina Kredibiliti

Sekarang ni bukannya zaman tok kadok nak tipu orang dengan coding html facebook pelbagai, Zaman marketing telah berubah. Bina matlamat yang jelas, bina hubungan baik, update benda benda yang baik dan penuh motivasi, barulah orang akan suka, dan di sini ramai yang akan bercakap-cakap tentang page anda, selain anda gunakan personal facebook sebagai kekuatan untuk membina sales anda. So bila nak jemput rakan suka page, tak macam dulu, sekarang ni kena lebih jujur dan lebih bijak. Bina kredibiliti

0 comments on “Cara Nak Jemput Rakan Suka PageAdd yours →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge