16 Days Photo Challenge | Day 9 – Stripes

Alhamdulillah dah masuk hari ke 9 cabaran. Bila sebut pasal stripes, banyak sebenarnya cerita pasal stripes, korang tengok dekat kuda belang, dekat penjara, baju penjara, fashion, dan paling selalu mesti korang tengok jalan kaki pelintas tuh, dan jugak bonggol yang buatkan kereta lowered susah nak lalu, ahhaha.
never walk back

Jalan Dan Terus Jalan

Memang larilah sikit dari stripes ini. Tapi macam biasa, saya suka falsampah, macam PST. Hhahaha. Bila kita berjalan, tak kisahlah kita jalan terus atau jalan kebelakang, usaha kita kena terus jalan. Jangan berhenti, sayang wooo. Bila dah dapat peluang, buat dengan bersungguh-sungguh.

Melintas Jalan, Dari Susah Ke Senang ?

Apa yang korang faham tentang stripes lintasan jalan kaki tuh ? Hooo, maknanya orang yang nak melintas jalan, perlu ikut jalan tersebut, sebab ianya jalan yang selamat, dan juga mungkin juga satu satunya jalan untuk melintas dengan baik. Samalah juga jika anda nak berubah, boleh dikatakan jalan peluang tu dah ada, anda perlu jalan melintasinya, sama ada laju atau perlahan. Jadi kejayaan menanti di akhir lintasan itu, lintasan itu sama ada panjang atau pendek, anda mesti jalan dan terus jalan. 

Keluar Dari Comfort Zone 

Akhir kata, anda mungkin rasa senang dan selamat tanpa melintas jalan menuju kejayaan. Tapi nak berjaya, mesti keluar dari zon selesa. Memang kadangkala melintas jalan berbahaya, sebab itulah stripes tu penting, ianya jalan selamat dan kurang berisiko. Samalah juga dengan business, ada business yang hebat, mantap, tapi tanpa panduan, tanpa ilmu, mungkin korang pun akan dilanggar dan jatuh kemalangan.

0 comments on “16 Days Photo Challenge | Day 9 – StripesAdd yours →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge