FAIZ SAAID

BLOG ORANG SELANGOR

Jangan Suka Berjanji Nak Kahwin

Jangan Suka Berjanji Nak Kahwin

Jangan suka berjanji..

“Yang ni bini Arwah Ramli, Kan?”

“Ya. Encik ni siapa?”

“Panggil Aku Abang Lan. Kawan Arwah dulu. Sama-sama kerja bawak lori..”

“Ooo..Arwah ada hutang apa-apa ke?”

“Saya nak cakap pun segan. Tapi bila ingat balik cakap Arwah, saya gagahkan diri datang ke sini”

“Apa yang Arwah cakap?”

“Arwah ada pesan…Kalau dia tak ada, dia minta saya yang jaga Mona dan anak-anak dia.. Kawan saya ni, Abang Din, pun ada kat situ. Dia boleh jadi saksi.”

“Err..ya ke. Tak sangka pulak dia pesan macam tu.”

“Mungkin Arwah dah dapat rasa perkara macam ni nak jadi. Sebab tu dia pesan macam tu..”

“Kalau itu yang keluar dari mulut Arwah, saya tak ada halangan apa-apa..”

“Jadi Mona setuju nak jadi isteri kedua saya?”

“Eh, saya bukan Mona. Saya ni Shima..”

“Hah! Mona tu siapa?”

“Mona tu beruk peliharaan Arwah laki saya!”……. terikat kat pokok kelapa sana tu, dgn anak anaknya..

Kredit:kenatahu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Open chat