Kebodohan Dalam BUSINESS

SHAKLEE SERLAHKAN KEBODOHON KU
Bila dah buat business nih, bila kita betul betul jump kepada suatu bidang yang lain, baru aku rasa satu kebodohan tahap tinggi, lagi lagi bila buat shaklee. Mula mula rasa wah hebat sangat, oklah aku ada master engineering, bajet dah bagus sangat.
Tapi akhirnya bukan jadi pandai dan power, tapi nampak lebih kebodohan tuh. Satu benda yang aku rasa bila banyak kali dengar pasal penyakit, masalah orang tuh, aku rasa patutlah doktor dan nurse sangat struggle nak selamatkan orang, nak sediakan ubat, nak kaji dan cari penawar. Memang suatu yang gila, rupanya bidang perubatan dan permakanan tuh lain, tapi ianya berkaitan, dan banyak lagi perkara pasal kesihatan ni yang aku tak tahu. 
Lagj pulak bila kau jump masuk business, baru tahu macam mana orang yang berjaya dalam business nih, kekadang tuh alami satu ujian yang lebih dasyat dari aku rasa sendiri. Ada sampai jadi muflis, ada yang sampai buat macam macam sebab nak cari duit, sebelum diorang ni jadi pakar dan berjaya dalam business masing masing.
Itu belum tambah lagi kecelaruan dan kekerdilan dalam bab marketing. Banyak teknik yang nelum aku kuasai, walaupum dah kata ada fan page beribu ribu likers , belum tentu ada skill hebat macam mana nak convert dan jualan berjuta juta lemon. Semuanya menunjukkan kekurangan yang aku ada sekarang.
Tapi kebodohan itu akan terua dan terus membuatkan belajar dan terus belajar.Hanya dalam group shaklee sekarangg ni, kebodohan itu membuatkan aku semangat nak belajar lagi dan buat sampai berjaya. Kebodohan itu memang terserlah bila buat business SHAKLEE. Sama ada aku duduk diam atau teruskan mencari penawar kebodohan itu. 
#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeeffect
#landmarkstudy

0 comments on “Kebodohan Dalam BUSINESSAdd yours →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge