FAIZ SAAID

BLOG ORANG SELANGOR

Kenapa Tengku Zafrul Hanya Bagi 500 Sebulan Duit KWSP ?

Kenapa Tengku Zafrul Hanya Bagi 500 Sebulan Duit KWSP ?

Ada sebab tengku zafrul bagi keluar kwsp 500 je sebulan. Kalau sekali keluar 10k, aku syak MUNGKIN dlm friendlist wa ni akan:
1. Beli basikal baru
2. Beli kain / mop norwex
3. Downpayment X50
4. Beli iphone 12
5. Beli Playstation 5

Di kala musim virus covid ni, bawaklah berjimat. 2020 totallly faktap. 7 out of 10 friend yg aku jumpa, borak. Dorang semua struggle time2 kritikal ni. Ada yg kena buang kerja. Company lingkup, gaji more than 70% kena potong. Jual kereta utk sara hidup family. Aku rasa golongan yg ni patut bg keluarkan lebih sikit duit kwsp. Bukannya korang yg masih dpt gaji full tiap2 bulan, eventho dpt WFH.

Mungkin 500 tu nampak kecik utk puaskan hati/nafsu kita semua. Tapi bg other person mungkin dpt membantu la sikit utk survive. Wa pun kena juga bai situasi mcm ni, dats y la i perhati jeeee u guys dari jauhh…..hmm cibai la korang yg tak ikut SOP dgn rentas daerah/negeri sesuka hati…wa perasan je #rantfortoday #cambest #abahkaulahnipunyahal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Open chat