Menjadi Poket Doraemon

Salam sejahtera semua. Sekarang dah masuk 1/11/2013. Musim baru, bulan baru, untuk kami pejuang business Shaklee. Apapun kejayaaan bulan lepas sudah lepas. Hanyalah menunggu bonus berapa banyak yang masuk dalam poket kami. Tahniah jugalah buat keluarga Rumah Mesra Ceria yang bertungkus-lumus untuk memastikan 4 angka dalam genggaman. Semakin banyak yang dah berjaya dalam rumah ini. Ramai juga pemilik emas 1 gram. Menunggu juga babah nak tengok ada yang boleh dapat tak setengah dinar. Hoo. Best. So kali ni babah nak cerita lah khas untuk korang semua. Pasal watak kegemaran babah, iaitu Doraemon dan Nobita ni. Apapun, korang tentu tahu, macam mana feelnya Doraemon yang ada poket ajaib. Tahu tak, betapa bagusnya seseorang kalau dapat jadi macam poket Doraemon ? Jom kita bincangkan
poket,doraemon,serba,guna, menjadi,baik, bagus,business,
Poket Doraemon yang Serba gua

Macam -macam Alat Ada

Hahaha, kalau korang tengok, bila sahaja Nobita ada masalah, Doraemon tentu sahaja akan fikirkan bagaimana nak selesaikan masalah Nobita tuh. Paling senang, tentu sekali dia akan keluarkan alat yang canggih dalam poketnya. Hahha, kiranya poket tuh, setiap kali ada masalah, poket ni yang menyelamatkan. Macam -macam alat ada. Alat yang lama pun ada. Hoo. Tapi kekadang tuh, Doraemon memang sahaja tak mahu keluarkan alat dalam poketnya, sebab nak suruh Nobita berdikari !!!

Poket 4 Dimensi Bersambung

Kalau korang ingatlah, Doraemon pun kan ada cerita, macam -mana uniknya poket dia ni. Dalam tuh, orang pun boleh masuk. Nampak je kecil. Tapi dalam tu sampah sarap pun boleh ada. Ianya 4 Dimensi. Lepas tuh pulak, setiap poketnya tu bersambung. Maknanya dalam poket yang ada, semua barang ada dalam tuh. Seronok betul, katalah kita satu masyarakat, duduk satu kampung, dalam kampung tuh, boleh dikatakan semua mempunyai barang yang sama, alat yang sama, sama-sama boleh guna, dan manfaatkan untuk bersama. Macam tulah kuasa poket Doraemon yang bersambung antara poket-poket yang lain.

Boleh kita Menjadi Poket Doraemon

Secara fizikalnya, itu bukan maksudnya. Secara emosi dan spiritualiti, bagus jadi poket Doraemon ni. Apa orang lain susah, kita ni macam-macam alat boleh bantu. Sama -sama guna alat tuh, sambil membantu. Itulah kuasa semangat Poket Doraemon. Harapnya untuk family RMC, babah harap, semua orang boleh jadi macam Poket Doraemon, berguna setiap masa, macam-macam ada. Sedia membantu, dan sama sama bermanfaat kepada orang lain. Oklah, sekian sahaja ulasan Poket Doraemon hari ini. Hari ni rasanya nak pergi sambar lagi goldbar untuk anak cucu yang layak !!!

2 comments on “Menjadi Poket DoraemonAdd yours →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge