Nak Duit KWSP, Apply Sudah, Jangan Kata Kesat

Nak Duit KWSP, Apply Sudah, Jangan Kata Kesat

Bab kwsp ni…apply jer la.Dpt tak dpt blkg kira.Ni blom apa2 dah maki hamun bagai.Mmg semua org terdesak dan perlukan duit tapi bersyukurlah ada ruang utk buat pengeluaran.Andai kata takde kwsp ni…mcm mana la gamaknya org kita.

Yg kata payah nak keluar, mcm2 syarat…..agak2 kalau mudah nak dikeluarkan rasa2nya masih ada ke duit kwsp korang tu.Maunyer tiap kali raya, tiap kali bukak skolah korang keluarkan.Time susah mcmni…mmg xde ler duit dlm tu.Yg dok kata kwsp songlap duit, tak amanah….tang mana la tak amanahnya.

Berpuluh tahun depa dok simpan dan jaga duit korang tu.Pnah dgr pencarum masa tua tak dpt duit? Pnah dgr duit kwsp umur 50-60 tak dpt kuar duit? Dpt jer rasanya….full amount lagi.Jgn la sbb 10k korang mcm hilang pedoman, maki hamun sana sini.CEO, pak menteri tau la kerja depa.Kalaundepa guna utk dijadikan dana pun….apa masalahnya? Ujung2 umur kita…masih dpt jgak duit simpanan kita.

Ada ke yg tak dpt? Tak pnah dgr lagi pun.Sama kes kalau kita beli insurans hayat.Tiap2 bulan kita bayar tapi blom tentu kita nak dpt duit utk kecemasan…depa boleh bagi senang2.Mcm2 syarat dan bukti kena submit.Walhal…sama jer tu duit kita…..Berdoa dan tawakal pada Allah semoga dipermudahkan dan dilancarkan segala urusan.Dari keluar kata2 kesat, maki hamun….lagi Allah sempitkan rezeki masing2.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Open chat