Tips Menabung Setahun

Tips Menabung Setahun

Tips menabung setahun.

Setiap awal tahun sediakan tabung gini, beli kat kedai eco jerr. Kat diy pun ada. Tapi yang eco besar sikit tabung yg ada lubang masuk duitt je.. Takde utk bukak. Yang ni best. Takleh korek-korek.

Lepastu dapat jer duit gaji asing kan terus utk sebarang pinjaman, hutang dan tabung. Macam ain, biase duit suami bagi, masuk la RM50 ke RM300 gitu. Buat-buat la keras hati yer.

Balik keje, ada je RM 5 masuk tabung
Harammkan RM 5 duk lam purse. Hihiihii.

RM 20 ngan 10 ikut mana ada. Masuk la kalau ada lebih not tu, tarikla 2 3 keping masuk dlm tabung, RM1 memang afdhol sangat la duk dalam tabung.

Duit syiling kumpul2 lepas tu tukar dgn org(tokey kedai mkn /kedai runcit) pastu suppp terus masuk tabung.

Lastt.. Tabung tu simpan la kat tempat strategik atau tempat unik yg mmg kalau orang masuk umah pun , memag dia takkan jumpa.

Akhirr tahun, bukak la dengan macam mana cara pun, pastu.. Labur la duit tu yer.. Macam ain.. Beli barangg lerr…esok2 kan boleh guna utk kegunaan lain.

Duit kat tangan nanti cepat mengalirnya.. Beli mende-mende macam ni, statik je kat situ.. Simpan 2 tahun, baru untung. Simpan kat ASB ke, tabung haji ker.. Boleh blakerr.

Ok.. Selamat menabung utk tahun baru nt 2020!!!

Kredit: Fb Nur Ain

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Open chat