Wanita Meninggal Kemalangan Basikal Putrajaya

Wanita Meninggal Kemalangan Basikal Putrajaya

Berita sedih kepada penunggang basikal, pencinta basikal bila ada kes begini. Memang sukar untuk diterima. Jadi ramai jugak yang bergaduh gaduh pasal isu ini. Jadi jom baca komen komen mereka tentang isu ini.

Semoga sama2 dapat sedekahkan Al Fatihah kepada rakan sy ini Hanin Abdul Hamid..yg telah terjadi ini kita sama2 jadikan tauladan..beliau merupakan ibu tunggal dan mempunyai 2org anak yg masih kecil..semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang2 yang beriman..semoga keluarga arwah diberi kekuatan dan ketabahan di atas dugaan Allah SWT ini..aamiinn..Al Fatihah

Al fatihah(dibaca)semoga di tempatkan di kalangan orang beriman…sudah sampai ajalnya begini…saya dulu penah menegur kumpulan berbasikal ini agar berhati2 dan mengunakan laluan basikal yang disediakan…sebaliknya mereka terseyum dan terus berlalu,pengajaran buat kita bila nak buat sesuatu pastikan kita dapat meminimumkan resiko dan apa yang kita lakukan tidak menghalang orang lain barulah kita dapat enjoy dgn apa yang kita lakukan…

Saya rasa nak cycling2 juga… hati2 dan ingatlah kenderaan lebih besar dari kita .. nak exercise utk selamatkan nyawa and healthy lifestyle. Tapi jgnlah smpai membahyakan diri sendiri terus…..pepun dah sampai ajalnya tertulis di loh mahfuz…. smg kita semua berhati2.

Berbuat sesuatu biarlah kena pada tempatnya demi kebaikan semua. Lane basikal ada di tempat kejadian, tetapi kemalangan di jalan utama kenderaan.
Innalillah…

Aq rsa elok main basikal dekat hutan jlh semak aq tgok kayuh dkt jalan raya ni,bukan nak marah tpi klau dh mengnggu lalu lintas itu mendatangkan risiko pada smua orng yng bawak motor pon risiko tinggi inikan besi buruk sekali lancak boleh remuk..prgi jlh kayuh dkt taman tu lebih selamat,bila dh mcm ni nk salahkan siapa.
Al fatihah dan salam takziah buat keluarga,semua yg trjdi dngn izin allah,sama² lah kita fikir untuk kebaikan

Harap jadi pengajaran fikir masak2 basikal nak masok jalan raya.. bkn x blh klu dh mcm ni baru nk simpati bersedih bagai… ada otak fikir rasional

Kekadang itu bukan salah berbasikal juga.. Tapi salah lori tu juga.. Kebanyakan tengok lori nie bila bawa lori dia x akan nak tengok kenderaan kecil2 lalu.. Dia terus rendah je.. Dengan bawa laju..

Keras betul ye geng² basikal ni. Org kecam. Menteri tegur. Jgan kayuh belah kanan. Buat jugak. Ape pun al-fatihah buat arwah. Semoga ditempatkn di kalangan org beriman..
Edit : Jgan kayuh atas jalan raya. Pun buat jugakk.

harap pdrm keluar arahan yg halang semua bikers berhenti berkayuh dijalanraya dgn segera sebelum lebih ramai biker hilang nyawa.

Tu lah kadang org kayuh basikal ni d tengah banyak org yg sebar gambar org kayuh basikal d tengah jln besar mungkin dia org nak tunjuk kalau basikal dia org mahal dah jd camni sapa yg nak d salahkan

Kebanyakan dok persalahkan basikal bila berlaku kemalangan… Yang ada nampakpun menyalahkan basikal… Nampak dlm gambar rider tu dah di tepi jln… Di situ pagi taklah sibuk sangatpun… Kena siasat… Mengapa pula lori tu harus melangar rider tu…

Pada Aku kesian yg bwk Lori Tu.. tak bersalah jadi Salah.. SBB ape.. paham². Hobi Mahal kan

Tu lah kadang org kayuh basikal ni d tengah banyak org yg sebar gambar org kayuh basikal d tengah jln besar mungkin dia org nak tunjuk kalau basikal dia org mahal dah jd camni sapa yg nak d salahkan

Begitulah komen netizen, jadi apa pendapat anda tentang isu basikal nih ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Open chat